Om jag kunde gömma mig under vingen på gråsparven



Stannade hemma från skolan, egentligen mådde jag väl inte så dåligt så jag behövde stanna hemma. Men jag orkade helt enkelt inte, mitt psyke ville inte vara på min sida.
Just nu sitter jag i bilen och åker de där trettio milen hem till mormor. Kommer bli otroligt skönt att bara slippa allt, om så bara för en helg.
Sen har jag tänkt på hur väldans trist det är att åka bil med familen, det är så väldigt,väldigt och i oändligheten VÄLDIGT mycket roligare att åka med vänner och fina människor. Det bästa att åka någonstanns med familjen är nog att timmarna går genom att bara kolla ut på de snöbeklädda vidder och hus som jag åker förbi. Låta huvudet rensa sig själv och släppa allt.
Fotograferade lite fåglar när jag åt frukost, och använde mitt 70-300 Objektiv på första gången på länge.
Passade på att redigera bilden här ovanför precis nyss, så fick anstränga mig ganska mycket för att datorn inte skulle skaka, me det gick ju.
Större delen utav helgen kommer att gå åt att plugga, läsa igenom ett häfte om bildernas historia och bildsamhället, jobba matte och plugga till naturkunskapsprovet på tisdag. Läste även ut pojken som kallades Det imorse, började att läsa den imorse vid frukost och blev klar med den vid 11-tiden idag. Jag vet att jag läser extremt fort, pratar minst lika fort. Hela jag är en uppspeedad dvärg. Tänk er toker blandat med blyger så har ni mig på pricken.
Nu ska jag läsa om bildsamhället och hur bilder påverkar oss.
Tänk på att en bild förmedlar mer än tusen ord.

Kommentarer
Postat av: Johanna slash Puff

finfina bilder! c:

2010-01-29 @ 17:09:51
URL: http://thekalaspuff.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jag blev helt kär i bilden haha ._. Helt galet fin!

2010-01-29 @ 19:23:28
URL: http://powersofreasoning.blogg.se/
Postat av: Lisa

åh finfin bild! och det låter helt underbart och när psyket inte vill så finns det inte så mycket att göra. bara vila upp sig och hitta på fina saker! <3

2010-01-30 @ 01:40:22
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Rosettpojken

åh bilden <3

2010-01-30 @ 22:07:51
URL: http://alwaystwentyfive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0