Jag ser himmel och moln och vänner som går brevid mig

Ibland undrar jag varför jag gör det här. Bloggar alltså. Tvingar mig själv till att skriva om något som egentligen är helt onödigt. Att det finns personer som faktiskt gillar att läsa om mina tomma dagar som jag försöker att fylla med något.
Just nu sitter jag och kollar ut på snön, läser Martins blogg, ni vet han i Hästpojken. Han är fin han. Samtidigt funderar jag på att koka en till kopp te och värma en eller två hembakade kanelbullar i micron och inse att jag ännu en gång fått dem att bli för varma för att äta upp på en gång.
Börjat att plocka ner julsakerna också, byta gardiner och få tillbaka mina fina gardiner som jag hade innan. Byta till mina fina ljusrosa och vita dukar och hämta upp alla fina ljushållare som varit nerpackade under julen.
Det har snart snöat konstant i fyra timmar och jag börjar snart tro att det där med att det skulle sluta snöa var en ren lögn. Usch vad jag hatar snö när det blir mer än 40cm. Där någonstanns finns en gräns.

Jag blir inte gladare när jag kollar på mitt skrivbord och ser detta. Det är -12 ute och blåser mer än vad det snöar vilket innebär att det är ca -19 minst om man räknar med blåsten som borde vara iskall.
Jag nöjer mig med att sitta här och leta inspiration och lyssna på Hästpojken. Nu när jag slutat läsa Martins blogg och bestämt mig för att gå ner och koka det där teet.
Åh jösses.


Åh så underbart fint!
Nästa gång jag åker till Göteborg med Astrid ska vi gå tillbaka till den där fina Second Hand butiken och så ska jag kolla där. Hittade sjukt fina saker, men eftersom Astrid hade akut toalettpanik så gick vi rätt fort därifrån.

En fin låt får avsluta inlägget Spotifylänk Youtubelänk.


Kommentarer
Postat av: beritsponi

vi får gå ut nääästa gång,och kolla ifall vi hittar fina grejjor :) <3



sakna göteborg .__. <3

2010-01-06 @ 16:27:08
URL: http://sdnaapollo.webblogg.se/
Postat av: Lisa

hihi. jag gillar dina inlägg. du skriver så fint och mysigt. kram!

2010-01-07 @ 00:41:43
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0