Du, min vän i livet, se hur kvällen brinner opp

Sitter och lyssnar på Lars Winnerbäck - Du min vän i livet. Det är nog nu när jag inte kan finna ord för vad jag känner som jag febrilt letar låtar, låttexter och meningar som kan beskriva det jag känner, mina känslor och allt som händer just nu.
Allt känns för magiskt, för uppenbart, för underbart, otroligt, makalöst, ofattbart. Snart tappar jag orden. Snart är mitt huvud lika tomt som min kropp. När jag fått skriva av mig det jag har inom mig, när det inte finns mer att hämta, att läsa, att finna.
När jag som nu inte rört mitt anteckningsblock eller penna för att fortsätta på min bok. Imorgon ska jag göra det, kanske inatt när jag inte kan sova för mitt nervösa tillstånd över att få träffa denfinaste imorgon. Få hålla om honom, att veta att han äntligen är min, bara min.
Jag har så underbart fina vänner, världens bästa pojkvän och nittio minuter till den finaste staden i Sverige. Jag har underbar musik att lyssna på, minnen att komma ihåg föralltid och en underbar familj som stöttar mig igenom det mesta och ställer upp för mig.
Egentligen är jag rätt lycklig, om man tänker i stort. Vilket jag gör alltför sällan. Jag ser nog hellre de små fina sakerna som gör mig glad för stunden. Så jag tänkte faktiskt skriva dem också.
Vårens första blomma, rabarbergrädd te, blommande körsbärsträd, tågresor, levande ljus, låttexter, skratt, kramar, spontana resor, sallad, vanlijlatte, kanelbullar, mina två katter, islatte, grönt gräs, solnedgångar och natt/kvällspromenader.


Bild: år 2000 i Sthlm hemma hos pappa.

Kommentarer
Postat av: BERITSPONI :*

sööötnooos <3

2010-01-04 @ 23:57:22
URL: http://sdnaapollo.webblogg.se/
Postat av: Lisa

oj är ni tillsammans redan ;D? fast äsch det kanske var dags då båda hade vart kära i varann så länge utan att veta om det. jag är så glad för din skull. du är verkligen värd att må bra!

2010-01-06 @ 02:39:26
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0