Sleepless Night

Lånade denna lista utav denna söta tjejen.


1. Vad lyssnar du på just nu?
The Libertines - Music when the lights go out

2. Nämn en låt som gör dig ledsen.
Flickan ovanpå - Sara Löfgren

3. Vilken är världens mest störiga låt?
alla som spelas 86756 gånger på radion, oj.. en låt.. ehm.. Priddyboy - It's Dancy Time

4. Favoritband/artist, of all time?
Kent, det har alltid funkat för mig.

5. Band/artist du nyligen upptäckt?
Staffan Hellstrand, och Shout Out Louds, gudars vad bra dem är.

6. Bästa kvinnliga röst?
Marit Bergman, hon är fin.

7. Bästa manliga röst?
Joakim Berg eller Lars Winnerbäck, Håkan Hellström är fin när han pratar.

8. Vilken musikstil lyssnar du mest på?
Oj, lyssnar lika mycket på allt jag gillar. 80-tals glam, pop, indie, och elektroniskt.

9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad?
Alphabeat - Facination eller MMMbop - Hanson

10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig?
Anna Ternheim eller Lasse Lindh

11. Senaste konserten?
Lokalkonserten med Babylon Bombs i Skövde

12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu?

Kent, Apoptyma Berzerk, Håkan Hellström, Lars Winnerbäck, Thåström & Olle Ljungström

13. Mest hatade bandet/artisten?

oj, det är svårt. Darin är en utav dem. Johan Palm och alla andra som lever på kändisskap, Carola ligger illa till.

14. Låt som får dig att tänka?
Sista Morgonen - Niklas Strömstedt Den får mig att tänka på att allt kan förändras så fort och att man ska ta vara på det man har här och nu, för man vet inte när det försvinner.

15. Har du någonsin dejtat en musiker?
Haha, nja. Ja det kan man väl säga.

16. Önskar du att du var musiker?
Jadå, på sätt och vis är jag ju det. Men att jobba proffessionellt hade jag inte tackat nej till.

17. Bästa tjejbandet?

Oj, Crucified Barbara kanske. Lyssnar inte på tjejband

18. Senaste låt du hörde på radio/cd etc.
FF - Kent

19. Vad tycker du om klassisk musik?
Kan vara okej, men då ska man verkligen vilja lyssna på det också. Inte bästa tillfället att välja det på en fest direkt.

20. Vad tycker du om countrymusik?
Helt okej, finns dock bara några låtar som jag lyssnar på

21. Vad tycker du om death metal?
Funkade, funkar verkligen inte längre, bara någon gång då och då.

22. Senaste STORA bandet du såg live?
Håkan Hellström i höstas räknas väl? Annars Bullet For My Valentine i December 08.

23. Lyssnar du på musik på främmande språk?
Nja, det funkar, men det är ju bara om man kommer över någon låt av misstag

24. Om du var ett instrument, vad skulle du vara?
Synth, något som finns i bakgrunden men som ändå är viktig när det väl behövs.

25. Lyssnar du på radio?
Yes, oftast när jag sover och i bilen, jag är en radiomänniska, det är jag verkligen

26. Gillar du MTV?

Nej, ibland kollar jag väl, men, nej

27. Har du träffat någon känd musiker?
Dia Psalma sommaren 08, stog i samma matkö på en festival. Najs killar det där

28. Vilken låt beskriver dina känslor just nu?

Kent - Det finns inga ord

29. Låt(ar) som beskriver ditt liv?

Håkan Hellström - Ramlar
Kent - Vi kan väl vänta tills imorgon
Lars Winnerbäck - En svår och jobbig grej

30. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu?

På låten jag lyssnar på just nu, ja det är en cover av Olle Ljungström som Joakim Berg sjunger så, Ja det kan jag

31. Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen?

Lars Winnerbäck är fin, eller Håkan Hellström kanske

32. Favorit filmsoundtrack?

Dancing in the moonlight - Topoader från filmen A Walk To Remember

33. Vad lyssnar dina föräldrar på?

Oj, radion typ. Men inte det jag lyssnar på, heh

34. Vad lyssnar du på precis NU?

Min nattlåtlista på Spotify och just nu spelas The Smiths - The Boy With The Thorn In His Side

35. Använder du bandtröjor?

Nej, eller jo ibland, men ska köpa finare med finare och bättre band på. Dock får Mötley Crüe och Poison stanna i garderoben.


Jag hittade precis denna.. Finns inget som är bättre än orginal, men oj detta var bra.
För er som inte har spotify så är det Carolina Wallin Pérez som tolkar 13 Kentlåtar i Jazz/popversioner.


Kommentarer
Postat av: Lisa

du har mumsig musiksmak :)

2009-12-26 @ 02:44:09
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Johanna slash Puff

Snor listan någon dag fall det är okej? *:

2009-12-26 @ 11:36:08
URL: http://thekalaspuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0