Lista - Det vankas förändring

Just i detta nu sitter jag hemma, vid datorn as usual. Rippar skivor till datorn vilka jag sedan ska lägga in på den externa hårddisk som jag fick i julklapp. Ska försöka mig på att bli lite ordningsam nu eller aldrig så att säga. Därför bestämde jag mig nyss för att bli just det. Ordningsam. Dem som känner mig vet att jag oftast rycker på axlarna och "whatever, det kan fixas senare" och så staplas det bara upp massor utav saker som man sedan måste hinna med på kort tid. Därför tänker jag lista saker som jag ska hinna med att genomföra MINST en gång INNAN nyårsafton, mest för att bekräfta mig själv att om jag gjort det en gång så kan jag fortsätta, så här kommer en lista på saker som jag själv ska bättra mig på och införskaffa.


* Städa och hålla ordning i mitt rum - Eftersom det alltid ser förjävligt ut tjugofyra sju i mitt rum ska det bli bättre.
* Sluta dra ut på saker som måste bli gjorda, (lägg märke till att dem MÅSTE bli gjorda, alltså behöver inte alla saker göras direkt.)
* Vara med ordningsam i mitt liv och hålla ordning på tider och datum.
* Köpa en kalender där jag SKA och MÅSTE skriva upp allt viktigt.
* Komma ihåg att kolla i kalendern vad som behöver göras och också göra dem. - Det där händer ALDRIG, men nu ska det hända.
* Säga till mig själv att jag duger och är bra - Sen finns det gränser, men i nuläget duger jag verkligen inte.
* Lära mig att fast jag inte är fin på utsidan är jag en fin människa inombords, bara jag vågar visa det.
* Hålla rutiner - Rutiner finns det inte en glimt utav i mitt liv, och jag behöver dem.
* Träffa vänner oftare, även fast jag inte vill - För jag vet att jag egentligen vill och ångrar mig alltid efteråt om jag nekar.
* Sluta fotografera onödiga bilder som ingen i slutänden får se ändå - Det finns alldeles FÖR många sådana bilder.

Nu ska jag fortsätta rensa datorn och imorgon vankas det städdag och en garderobrensning, och jag lovar att det SKA bli av, hihi.

Kommentarer
Postat av: Lisa

åh din blogg design <3<3<3.



PUSS! Lycka till med allt det där :)

2009-12-25 @ 01:02:02
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0