Den smygande känslan..

Sitter i skolan och väntar på min enda lektion idag som jag inte ska ha prov på. Jag funderar starkt på att skippa de två andra proven i eftermiddag och åka hem efter min lektion som jag ska ha snart. Känner mig inte alls okej i kroppen och är jättetrött. Sen aå ömmar mina fingertoppar så mycket så jag knappt kan röra något, vilket känns mindre okej. Att mina nagelband börjar att blöda och att mina naglar är lösa och jättetunna känns inte heller så bra, och jag borde nog kolla upp det. Imorgon ska jag få en ny kortisonspruta i foten och sen är det stallet på kvällen som vanligt. Jag får tvinga mig själv att gå trots den ilande smärtan jag kommer att ha i foten en vecka eller så.
Det är blå himmel ute, och dagen känns ändå sjukt bra trots alla proven. Är ändå sjukt opepp på att göra något, så det kommer vara skönt att få sova ut imorgon och på torsdag. Jag behöver verkligen det. Ska köpa en chokladkalender idag också, så får man öppna den direkt, och det är ju helt okej.
Jag ska börja skriva på en bok också, vilket känns som att det kommer att gå rätt fort när jag väl börjar, det kommer nog bli som ett avslut och en sammanskrivning utav mina tankar i olika situationer och vardagliga tankar. Vi får helt enkelt se hur det blir med den saken. Jag har en ovana att helt glömma bort saker efter en vecka eller två och hitta det igen några månader senare.
Typiskt mig, sen glömmer jag verkligen allt viktigt som jag bara MÅSTE komma ihåg, och minns istället söta sms, brev och roliga minnen. Inte okej, speciellt inte när man är tvungen att minnas sjukt ovärda saker. Jag hatar verkligen skolan. Eller nej, egentligen inte. Men nu säger vi så.

Från krönet utav kullen kan jag se
min förlorade värld..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0