Året 2009

Har varit 80% skit och samtidigt massor utav underbara stunder. Jag har förvånat mig själv, insett att jag är bra som jag är och fått en bästa vän, två till och med.
* Jag har vågat att göra saker jag aldrig skulle görut förut, och jag tog tag i skolan igen.
* Jag började gå på lokalspelningar och konserter och träffade och lärde känna många underbara vänner genom det.
* Insåg också att städer på natten är något utav det finaste som finns.
* Jag, min dåvarande kille och våran kompis åkte till Borås för att baka kladdkaka klockan 03 på natten.
* Var även uppe 4 dagar i sträck utan att sova för första gången.
*Spenderade 4 dagar i Stockholm hos min syster och träffade Hanna för andra gången och smakade på Islatte för första gången.
* Bestämde mig för att lära mig spela gitarr och lärde mig 8 ackord och 5 låtar på 4 månader, nu kan jag spela någolunda bra.
* Färgade håret rosa och alla kallade mig för "hon med rosa håret" eller "hon mer hår som ser ut som sockervadd".
* Ungefär samtidigt säljer jag mina egna foton för första gången till ett band i Skövde.
* Jag började blogga mer regelbundet och kom på att det är riktigt kul om man har något att skriva om.
* Började att skriva på en bok och tog mitt diktskrivande till en helt ny nivå och visade dem publikt.
* Började lyssna på helt annan musik så fort jag märkte att den var så underbart mycket bättre än det jag lyssnade på förut, och började skaffa mig en egen "stil" inom musik och klädsel.
* Såg Håkan Hellström på Lisebergs stora scen och insåg att detta var det bästa under hela 2009.
* Grät när Håkan sjöng sista låten som var Nu kan du få mig så lätt.
* Träffade Krille för första gången och var så nervös så jag tappade tågbiljetten på golvet när jag skulle visa upp den för biljettkontrollanten.
* Spenderade mer än sammanlagt 1 månad i Göteborg på sommarlovet
* Sprungit på en havreåker mitt i natten på midsommarafton
* Började ta ridningen på allvar och blev skötare på en utav världens finaste hästar och sötaste ponny.
* Insåg att allt är fint om man är med rätt person
* Åkt vilse i Jönköping mitt i natten
* Klippt rak lugg 2 gånger och färgat håret 4 gånger
* Träffade Mikael igen efter 1½ år och började gråta för att jag saknat honom så mycket
* Fick min systemkamera och en Elgitarr
* Hittade en underbar Lisa genom att slumpa bloggar
* Började att skriva blev efter 7 års uppehåll
* Återupptog många vänskapskontakter som jag verkligen saknat att umgås med
* Beställde biljetter till Kent 21/3-10
* Gått halva gymnasietiden och har bara 1½ år kvar
* Insåg att jag kan om jag vill, vilket gäller allt
* Träffade massor utav vänner oftare
* Började att må bättre

Känns som jag har sammanfattat allt överlag som var bra 2009
Allt började bli bra runt sommarlovet, innan det minns jag knappt. Så om jag glömt något är det verkligen inte meningen.



Kommentarer
Postat av: ango

<3

2009-12-31 @ 17:01:35
URL: http://sdnaapollo.webblogg.se/
Postat av: Micke

Låter som du har haft ett ganska bra år ändå ju :)

2010-01-02 @ 01:37:15
Postat av: Lisa

<3 åh snart får vi ta en kopp te!! du är så gullig du.

2010-01-04 @ 03:41:08
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0